Мозайка

Фаянс, теракота, гранитогрес, порцелан, стъклокерамика, естествен и изкуствен камък, тротоарни плочки, бетон, паркет, дюшеме, корк, ламперия, сачак и др.

Мозайка

Мнениеот m@rtin на 30 Авг 2012 19:53

Bookmark and Share

Здравейте , не съм правил никога мозайка и не съм сигурен дали ще се справя...
Пода в прохода на кооперацията в която живея е на груб бетон..и прахоляка не свършва..
Отворен съм за съвети и препоръки как да го направя JC-ThankYou.gif
И за шлайфането също,съществуват ли още такива машини????
Аватар
m@rtin
СМР
СМР
 
Мнения: 365
Регистриран на: 10 Юни 2010 11:05
Местоположение: Бургас
Skype: martinvalkov

Re: Мозайка

Мнениеот academil на 30 Авг 2012 21:01

Бавнооборотни мозаечни машини едва ли ще намериш.
Но иначе, ще се справиш без проблеми.
За направа. Само мозайка + цимент 1:1 и вода. Основата изчистена, измита.
Шлайф без машина след 30 дни, с ъглошлайф 230 мм първо с диск неметал, после за метал, 10 м2/ден, ако е фугирана ниско.
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Мозайка

Мнениеот m@rtin на 30 Авг 2012 21:13

Значи няма да е шлайфана sk (37).gif
А замазка необходимо ли е или в/у бетона,или само с обезпрашаване и измиване ?
Аватар
m@rtin
СМР
СМР
 
Мнения: 365
Регистриран на: 10 Юни 2010 11:05
Местоположение: Бургас
Skype: martinvalkov

Re: Мозайка

Мнениеот емил на 30 Авг 2012 21:45

Правил съм мозайки , няма да ми стигнат 2 листа да обяснявам особеностите .
Няма да я направиш , шлайфането е мн особено и инфарктно ...
Прави теракот .
Нещата са временни .
Аватар
емил
ПРОФЕСИОНАЛИСТ
ПРОФЕСИОНАЛИСТ
 
Мнения: 1504
Регистриран на: 26 Фев 2007 21:04
Местоположение: Враца

Re: Мозайка

Мнениеот admin на 30 Авг 2012 21:47

емил написа:Правил съм мозайки , няма да ми стигнат 2 листа да обяснявам особеностите .
Няма да я направиш , шлайфането е мн особено и инфарктно ...
Прави теракот .

Честито! Laie_67.gif
SHL - Строителство и ремонт
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
http://www.bgremonti.com
http://www.otpushvane.com
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Аватар
admin
СМР
СМР
 
Мнения: 6050
Регистриран на: 15 Авг 2006 13:58
Местоположение: София

Re: Мозайка

Мнениеот m@rtin на 30 Авг 2012 21:51

A ako не е шлайфана мозайката?Само да я изтегля с мастара..?
Идеята е че бетона се праши,а мозайката не толкова а и се мете по-лесно.
Аватар
m@rtin
СМР
СМР
 
Мнения: 365
Регистриран на: 10 Юни 2010 11:05
Местоположение: Бургас
Skype: martinvalkov

Re: Мозайка

Мнениеот vlmladenov на 30 Авг 2012 22:59

Правиш мозайката,изтегляш хубаво и с една маламашка заглаждаш и може да минеш без шлайфане.Важното е да се направи 1:1 и ще си имаш супер хидроизолация.И другото ръката да е на майстор. sk (43).gif
Винаги напред. Затова сме живи
http://www.bgremonti-pokrivi.com
Аватар
vlmladenov
СМР
СМР
 
Мнения: 528
Регистриран на: 09 Мар 2010 17:26
Местоположение: софия
Skype: vladimir.mladenov84

Re: Мозайка

Мнениеот професионал на 31 Авг 2012 00:11

В бригадата ми работеше един стар мозайкаджия (е стар,стар,човека е на 55г.),но напоследък го закъса с ходовата част и от 7-8 месеца е аут,та от него знам, че е добре и мозайката да е мита,важна е дебелината на мозайката (нито дебела,нито тънка),и много важен е момента на шлайфането (ако е рано се рони,ако е късно не помня какво ми разправяше,но мисля да казваше около 3-4 дни до шлайфането,иначе било мъка).Пробвай някъде с малко да оттренираш въпроса!
Ако човек обича занаята си,резултатите никога не закъсняват!
    (Аз)
Аватар
професионал
ГРУБ СТРОЕЖ
ГРУБ СТРОЕЖ
 
Мнения: 1012
Регистриран на: 01 Фев 2011 23:02
Местоположение: Перник
Skype: ivo_metodiev1

Re: Мозайка

Мнениеот vencii на 31 Авг 2012 19:24

Имаше една особеност и при бъркането-след като се забърка се изчакваше някакво време и пак се бърка иначе стягаше много бързо,ама по-добре някой с повече опит да го обясни.
vencii
Активен потребител
 
Мнения: 59
Регистриран на: 15 Фев 2011 18:04
Местоположение: Велико Търново
Skype: venncii1

Re: Мозайка

Мнениеот chapara на 31 Авг 2012 22:12

Ще Ви изчакам и ще светна нещата sk (6).gif
"Чапара" Е.О.О.Д.
Фирма за довършителни строителни дейности.
Божо от Софето
Изображение
Аватар
chapara
СМР
СМР
 
Мнения: 2667
Регистриран на: 15 Авг 2009 15:41
Местоположение: София
Skype: chapara60

Re: Мозайка

Мнениеот admin на 31 Авг 2012 22:49

chapara написа:Ще Ви изчакам и ще светна нещата sk (6).gif

Стига чака, ами пали лампата. sk (11).gif
SHL - Строителство и ремонт
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
http://www.bgremonti.com
http://www.otpushvane.com
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Аватар
admin
СМР
СМР
 
Мнения: 6050
Регистриран на: 15 Авг 2006 13:58
Местоположение: София

Re: Мозайка

Мнениеот m@rtin на 31 Авг 2012 23:50

chapara написа:Ще Ви изчакам и ще светна нещата sk (6).gif


да не бързам тогава sk (37).gif
Аватар
m@rtin
СМР
СМР
 
Мнения: 365
Регистриран на: 10 Юни 2010 11:05
Местоположение: Бургас
Skype: martinvalkov

Re: Мозайка

Мнениеот yaneff82 на 01 Сеп 2012 06:30

Димо Стайков 088 696 2663 Дава под наем машини за шлайфане на мозайка за Бургас.


ОБИКНОВЕНА МОЗАЙКА

Приложение, видове. Материали.
Приложение - за коридори, санитарни възли, складови помещения и др.
Мозайките са двупластови настилки. Състоят се от основен пласт /хастар/ и горен /мозаичен/ пласт. Хастарът се изпълнява от циментов разтвор 1:3 /М10/, а горният пласт - от цимент и мозаични камъчета в съотношение от 1:2 до 1:2,5. Мозаичните камъчета се добиват от различни скали но най-често от мрамор.
Видове - оцветена, неоцветена, с бордюри.
Материали:
Цимент - използва се като свързващо вещество. Може да се употреби обикновен или бял цимент с марка над 35. Той се съхранява на сухо и проветриво място. Цимент, който е престоял повече от 4 месеца не се употребчва без лабораторно изпитване. Предимството на белия цимент е доброто му оцветяване.
Оцветители - оксидни бои.Те трябва да бъдат с ясен цвят, трайни и светлоустойчиви.
Мозаични камъчета - получават се от натрошаване на разноцветни мрамори или други твърди скали. Имат различна големина и цвят. Те се пресяват и сортират по номера - от 2 до 10. Най- малките камъчета – номер 2 се наричат още "грис". Камъчетата имат ръбеста структура. Те трябва да са чисти от примеси. Съдържанието на остатъчно каменно брашно в тях не трябва да надвишава 5%. Доставят се в хартиени торби по 40 кг или в насипно състояние.
Пясък - той трябва да отговаря на същите изисквания, както пясъка за мазилки. Най-добър е този с диаметър на зърната около 2 мм.
Вода - за направа на мозайки се използва само чиста вода, която не съдържа вредни примеси - киселини, соли, мазнини и др.
Машини, инструменти и пособия. Приготвяне на мозаични смеси.
Машини, инструменти и пособия.
С общо предназначение - метър, либела, нивелачен маркуч, мистрия, мастар, маламашка, кофи, зидарски канчета лейки и др.
За направа на мозайки - метален валяк, стоманени четки, шила, длета, лопатки, стоманени стъргалки, бучарден чук, мерни сандъчета и др.
Освен това се използват различни шлифовъчни машини.
Приготвяне на мозaични смеси.
Мозаичната смес за горния пласт се приготвя, като се спазва съотношението между цимента и мозаичните камъчета, Камъчетата могат да бъдат от една или от различни фракции. При по - дребните камъчета /от рода на гриса/ това съотнишение е 1:1,5, а при по-едрите - 1:2. Изисква се свързващото вещество и камъчетата да имат еднаква твърдост. Това е важно както за търкането на мозайката, така и за равномерното й износване.
За цветните мозайки оцветителите се прибавят към цимента на сухо и сместа се бърка, докато се получи еднакво оцветена маса. След това пак на сухо се прибавят мозаичните камъчета и се размесват добре. За да не се отмие циментът при ръчно забъркване, се препоръчва водата да се налива с лейка. След неколкократно прехвърляне на сместа с лопата се приема, че тя е готова. Консистенцията на получената смес трябва да отговаря на слягане ? 20мм, измерено със стандартния конус. Ако не разполагаме с конуса, стискаме малко количество от сместа в ръка - ако тя не излиза между пръстите, това означава, че консистенцията е добра. Излишната вода отслабва мозаичната смес.
За да не се получат различия на мозайката в едно поле, необходимо е всички порции /хармани/ да са с еднакви пропорции и от едни и същи материали, измерени с еднакви съдове. Количеството на водата също трябва да е еднакво, защото тя оказва влияние не само върху здравината, но и върху цвета на мозайката. Ако се наложи да се разбърка по - голямо количество мозаична смес на сухо, е необходимо тя да се покрие с мушама, за да се предпази циментът от навлажняване или разпиляване.
При ръчно забъркване на материалите трябва да се използват метални платформи или дървени корита, за да се предпази сместа от замърсяване. След като се разбърка с водата, сместа трябва да се остави в покой 10 - 15 мин. Това се прави, за да може циментът да обхване по-пълно грапавата повърхност на мозаичните камъчета и да изтласка всички дребни мехурчета въздух, задържали се по нея.
Организация на работното място. Подготвителни работи - изисквания към основата и полагане на хастара.
Организация на работното място.
Предварително се проучват видът и количеството на мозайките, които ще се изпълняват, с цел отделните производствени процеси да следват ритмично по всички участъци на сградата.
Ако мозайките се изпълняват през зимата, е необходимо помещенията да се остъклят и да се осигури подходящо осветление.
Навреме да се доставят разтворите, както и необходимата механизация за полагането им.
Подготвителни работи:
Пробните изпитания на инсталациите да са направени, за да се избегнат евентуални разкъртвания на настилката.
Старателно се почиства подът от трески, прах, остатъци от разтвор. Втвърдилият бетон и разтвор се изчистват със стоманени четки. Петна от грес или минерално масло се почистват с бензин или подходящ содов разтвор.
Проверява се дали са успоредни страните на помещението.
Проверяват се правите ъгли и хоризонталността с ъгъл, мастар и либела.
Мозайката се полага само върху твърда /масивна/ конструкция /бетонова настилка, стоманобетонова плоча /.
Стоманобетоновата плоча не трябва да има грапавини:
Ако са от порядъка на 2 - 4 см се използва циментов разтвор М10 или М15.
При по-големи грапавини - бетон.
Полагането на мозайката започва след втвърдяването на изравнителния пласт, т.е. след около 24 часа. Изравнената повърхност трябва да се измие с вода.
Подготовката се смята за завършена, когато подовата конструкция се нивелира и се установи точната кота на готовия под.
За упражняване на постиянен контрол при работата, изходният репер на съответния етаж трябва да се нанесе трайно и четливо на стената. Най-често реперът се нанася на 0,50 или 1м от нивото на готовия под. Той трябва да е траен белег, който не може да се унищожи при работа.
Нивото на хастара е по-ниско от това на готовия под толкова, колкото е дебелината на мозаичния слой.
Нивото на етажа се нанася от етажния репер по всички помещения с мастар и либела или с нивелачен маркуч. При помещения с големи размери освен по стените нивото се пренася и на няколко места по пода с цел да се определят местата на водещите ивици. Това се прави с посочените по -горе инструменти, а не с канап. Котите на пода се фиксират трайно с дървени трупчета, закрепени с разтвор за пода. Трупчетата се изваждат след направата на водещите ивици.
Полагане на хастара:
Разтворът за хастар може да се приготви ръчно или механизирано в зависимост от количеството и наличната механизация. Като се спазва строго съотношението цимент към пясък, двата материала се смесват на сухои се бъркат докато се получи еднородна смес. Ако сместа не се разбърка добре, могат да се получат жили /"дамари"/, които намаляват здравината на хастара. Към сместа се добавя такова количество вода, че да се получи земновлажен, а не пластичен разтвор. Това се установява като се стисне с ръка част от сместа - ако дланта на ръката се навлажни, без да потече вода, разтворът е добър. Земновлажният разтвор е по-здрав и по-лесно се обработва.
Хастарът се полага между предварително поставени водещи летви, които имат неговата дебелина. Разстоянието между тях не трябва да надминава 1,50-2,00м. То зависи от дължината на мастара, който чрез плъзгане по водещите летви заглажда нанесения разтвор. Водещите летви се нивелират преди изливането на разтвора, като мастарът се поставя върху две водещи летви, а върху него - либелата. Празнините, останали след изваждането на летвите, се запълват с разтвор. Хастарът се подравнява с мастар, а след това и с маламашка. За подобряване на сцеплението му с мозаичния пласт повърхността на хастара се набраздява с мистрия. Оставя се да свърже, като през първите 3 дни по него не трябва се ходи или да се пренасят материали. След този период, когато е набрал достатъчна якост, върху него се поставят талпи за преминаване по тях.

Технологическа последователност на полагането и обработване на мозаичния пласт.
Полагане на обикновена мозайка:
Много е важно мозаичната смес да се положи, подравни и остави в покой, преди да започне свързването на цимента, т.е. 30 - 40 мин. след забъркването му с вода.
Мозайката се нанася върху обилно навлажнена основа, за да не поеме подовата конструкция част от влагата на разтвора, което ще наруши нормалния прицес на свързването.
Мозаичният пласт се полага върху хастара непосредствено след свързването му. Той трябва да е втвърдил, но да не е пресъхнал. Когато е минало повече време и хастарът е пресъхнал, е необходимо да се намокри обилно с вода един или два пъти. По повърхността му обаче не трябва да остават локви.
Не се препоръчва поръсване с цимент върху навлажнения хастар и разнасянето му с метла!
За да се получи равномерно разстилане на мозаичната смес, върху хастара се наковават летви с височина, равна на дебелината на мозаичния пласт. Хоризонталността им се проверява с мастар и либела. След нанасянето, разстилането и нивелирането на мозаичната смес, летвите се изваждат и оставените от тях фуги се запълват със същия разтвор. С помощта на мастара мозаичната смес не само се нивелира, но се и уплътнява. За целта мастарът се тръска непрекъснато във вертикално направление. Заглаждането след това се извършва с мистрия и стоманена пердашка, като същевременно пластът се уплътнява. Последното уплътняване се прави с помощта на стоманен валяк. Когато на повърхността се появи циментово мляко, се смята, че уплътняването е задоволително. Добре е това мляко да се отстрани, за да не затруднява търкането на мозайката. Препоръчва се валирането да се извършва в две посоки, като валякът се пръска с циментово мляко. То трябва да се приготви заедно с мозаичната смес и от същия цимент.
Мозайката престоява от 3 до 5 дни в зависимост от качеството на цимента и атмосферните условия. Необходомо е тя да получи такава якост, че мозаичните камъчета да не се изронват при търкането й. При горещо време изпълнената по открити тераси и балкони мозайка се покрива и навлажнява в продължение на няколко дни. В случай на дъжд - също се покрива, защото водата може да отмие част от цимента.
При зимни условия, за нормалното протичане на процесите, е необходимо да се поддържа температура по-ниска от 5о С. Разтворите се приготвят в затворени помещения с топла вода, като материалите се съхраняват в помещения с температура над 0о С.
Шлифоване на мозайкката:
За да се разкрие структурата на мозайката, като същевременно се изравни и заглади повърхността й, тя се шлифова ръчно или механизирано. Шлифоването обхваща процесите търкане, полиране и натриване с восък. В резултат на това се получава идеално гладка повърхност, удовлетворяваща художествените и хигиенните изисквания към мозайката. За да се определи подходящият момет за шлифоване се правят през определени интервали от време пробни изтърквания със стоманена стъргалка.
При нормални условия мозайката се шлифова със шмиргел, а ако е много пресъхнала - най - напред с карборунд. Запчва се винаги с едрозърнест и се преминава към по-дребнозърнест карборунд. При големи грапавини по-издадените камъчета може да се бучардисат.
При търкането мозайката трябва да се полива обилно с вода. Чрез постоянни измитания и поливки се отстранява насъбралата се около машината гъста каша, която пречи на нормалния ход на търкането. Самата машина не трябва да се застоява на едно място, за да не се получи вдлъбнатина от претъркване. При шлифоването машината се движи дъгообразно отляво надясно и обратно. Тази операция се повтаря до пълното разкриване на мозаичните камъчета. След това мозайката се измива обилно с вода и се подмазва с циментова каша. Това се извършва със шпакла или рендосана дървена летва.
Вместо да се прави циментова каша, мозайката може да се навлажни, да се поръси със сух цимент и след това той да се размаже с метла по цялата повърхност. Образувалото се циментово мляко запълва всички неравности и драскотини. След 2-3 дни мозайката отново се изтърква. Ако е необходимо тази операция се повтаря.
При тази обработка мозайката губи около 2 мм от дебелината си. Накрая тя се измива обилно с чиста вода. Обикновените мозайки не се полират. Препоръчва се да се измият неколкократно със содов разтвор и да се намажат с топло ленено масло.
Обикновена мозайка с бордюри.
Тя може да се изпълни с един или повече бордюри, които се оцветяват различно от полето. При сивата и бялата мозайка бордюрите обикновено са черно оцветени. Разликата с горната мозайка е в изпълнението на бордюрите. Те се очертават върху готовия и втвърден хастар с помощта на канап, овалян в оксидна боя. Широчината на обрамчващата лента се нанася в четерите ъгъла на помещението, след което двама работници опъват канапа, издигат го в средата и го пускат. Така канапът оставя диря върху хастара и очертава правата линия, отделяща полето от бордюра. Това се повтаря докато бордюрът се очертае от всички страни. По отбелязаните линии се наковават летви с дебелина, равна на дебелината на мозаичния пласт. Те служат едновременно и за водещи ивици. Мозаичната смес се полага, изравнява и валира по описания вече начин. След 3-4 дни, необходими за да се свърже и втвърди достатъчно мозаичната смес, летвите се изваждат, а ръбовете се подмазват с циментова каша. Изчаква се 2-3 дни да се втвърди и циментовата каша, и тогава се нанася мозаичната смес на бордюра.
Подмазването и търкането се извършват по познатия начин.
Приемане и измерване.Техническа безопасност, хигиена на труда и ППО.
Приемане, измерване и пресмятане.
При приемане на подовите настилки трябва да се проверява следното: дали са спазени предписаните размери и наклони, предписаната влажност и предвидените качества /вид, марка и т.н./ на употребените материали; уплътняването на отделните пластове на настилката и плътността на прилягане на горните пластове върху лежащите отдолу; правилността на допира на настилката до другите конструктивни елементи; запълването на фугите, ако има такива; дали са спазени посочените в проекта детайли.
Равността на настилката се проверява във всички посоки с двуметров мастар и либела, а при предписан наклон се използват и шаблони. В малки помещения проверката може да се извърши и чрез пробно поливане с вода. Допустимите отклонения са: за бетонова основа /подложен пласт/ - 10 мм; за същинска настилка /бетонова настилка, цименттова или метало - циментова замазка/ - 4 мм.
Отклоненията от хоризонталната равнина или даден наклон не трябва да превишават 0,2% от съответния размер на помещението. При широчина и дължина на помещението, по-големи от 25 м, тези отклонения не трябва да надвишават 50 мм.
Отклонения на дебелината на подовата настилка от проектната се допуска само на отделни места и тя не трябва да надвишава 10% от предписаната /проверява се по време на изпълнението й/.
Подовите настилки се измерват на квадратен метър действително настлана площ въз основа на зидарските мерки. Изключение прави бетоновата настилка, която се пресмята в кубически метри. Первазите се мерят в линейни метри.
Техника на безопасност, хигиена на труда и ППО.
Работниците, които ще участват в направата на подови настилки, макар и предварително обучени, отново се инструктират за правилна работа със съответните материали и машини.
Изпълнението на довършителни работи в многоетажни сгради се допуска само на места, над които има изградени не по - малко от две междуетажни подови конструкции /плочи/, ако за съответния вид строителна система не са поставени други изисквания. Забранява се извършването на довършителни работи едновременно на 2 и повече работни места в една вертикала без наличието на междинна конструкция или предпазна козирка между тях. В недовършени сгради опасните места - отвори в плочите, най-горните стълбищни площадки, асансьорни шахти, неоградени балкони и тераси, трябва да се преградят или покрият с дъски.
При работа с инструменти и машини, задвижвани с електрически ток, ежедневно се проверява изправността на механизмите и кабелите. Не се допуска работа с незаземени електроинструменти, а при всяко спиране на работа те се изключват от мрежата.
За да се избягват повреди в изолацията на кабелите, те трябва да се предпазват от триене в остри ръбове, от притискане с тежки предмети, усукване и т.н. След като се свърши дневната работа преносимите машини се прибират в помещения, които се заключват. Ако работник бъде поразен от електрически ток, най напред трябва да се прекъсне действието на тока. На пострадалият се прави изкуствено дишане и своевременно се извиква лекар.
Забранява се гасенето на запалени течности с вода. То се извършва с пясък или със специални пенообразуващи или други подходящи средства. Необходимо е да се спре и вентилацията, ако има такава. При гасене на пожар трябва да се използват противогазови маски, защото се отделят понякога и отровни газове.

Статията е достъпна благодарение на: kaminata.net
Монтаж на гипсокартон - снимки http://www.yaneff82.snimka.bg

Страницата ми в фейсбук - https://www.facebook.com/pages/%D0%A1%D ... 422?ref=hl
Аватар
yaneff82
СУХО СТРОИТЕЛСТВО
СУХО СТРОИТЕЛСТВО
 
Мнения: 2431
Регистриран на: 23 Дек 2009 11:30
Местоположение: Бургас
Skype: yaneff82

Re: Мозайка

Мнениеот academil на 01 Сеп 2012 07:05

Браво. :respekt:

Важна статия. Дано да се възроди, в смисъл отново да започнат да се ценят красивите мозаечни изпълнения.

Ще си позволя да допълня, главно за архива, за последната операция - запечатване на износоустойчив повърхностен слой.
Извършва се с воден разтвор на оксалова киселина.
И най-последната операция - за получаване на гланц изсъхналата мозайка
след нанесен разтвор на оксалова киселина се търка с дървен талаш.
При липса на подобна запечатка, изтриването на мозайката е около 10 мм за 50 години дори за стъпала на жилищни сгради.
Проверката се извършва с парче естествен каучук - скърца специфично по обработена мозайка.
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Мозайка

Мнениеот admin на 01 Сеп 2012 22:25

Браво Янев! Темата стана полезна за всички. sk (49).gif
SHL - Строителство и ремонт
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
http://www.bgremonti.com
http://www.otpushvane.com
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Аватар
admin
СМР
СМР
 
Мнения: 6050
Регистриран на: 15 Авг 2006 13:58
Местоположение: София

Следваща

Назад към Настилки и облицовки

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта