Малки тайни за бетона

Строежи, огради, подпорни стени, терасиране и др.

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот academil на 19 Май 2013 10:50

Предложението заслужава адмирации.
Идеята е не само иновативна, но и с патентноспособна формула.
Имам малко познания по въпроса, но няма да обсъждам химизма, защото това ще разкрие в една или друга степен ноу-хау на автора.
Имам известни резерви по отношение на механизма на хидрофобизация на гипскартона.
Или поне обяснението съвсем не е химическо, а следва да се базира на химическата хидравлика.

Пожелавам на ФЛО успех в търговската реализация.
Ясно е, че борбата с акулите в тази оБласт - Хенкел, СИКА, и не само те, ще е остра.
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот Flo на 19 Май 2013 13:24

Благодаря колега academil за пожеланията!
Бих казал,че ние не делим мегдан с мастодонтите,а решаваме конкретни задачки и проблеми на клиентите,на които пък мастодонтите не им обръщат никакво внимание,когато им се яви някой проблем за решаване, един вид "personalized creativity".
Например сега се осъществяват проби на Хидровакс /парафин-восъчната емулсия/в заводски условия за хидрофобизация на полистирен бетон за външно приложение при тежки атмосферни условия,след което изделията минават на тестване през водещи строителни лаборатории на страната.Предстоят и изпитания в озонова камера за определяне ефективната концентрация при разреждане за оптималната дебелина на филма при използване като анти-озон покритие.Последното е важно за ред индустрии,където в продуктите има наличие на двойни връзки,каквато е каучуковата индустрия например и парафин-восъчната емулсия се прилага при статично състояние на изделията.Прост пример е,като си свалите зимните гуми и ги приберете в гаража за 6 месеца,че нищо не ги защитава от атмосферен кислород и озон, като са в статично състояние и се появяват пукнатини и гумата старее. Затова отгоре им се нанася фин филм от анти-озон Хидровакс.Иначе в състава на гумите си има антиоксиданти,които мигрират към повърхността, но само в движение при натиск,огъване и т.н.Тоест като е в експлоатация гумата старее по-бавно ,отколкото в склада.
Това беше леко лирично отклонение от темата за бетона. За хидрофобност на гипса чрез парафин-восъчната емулсия си заслужава отделна тема или повечко обяснения в тази.Трябва определено да се подготви и систематизира с бележки и от редицата съвременни патенти за да се поднесе тука в подходяща форма на уважаемата колегия.
Flo
БЕТОНИ
БЕТОНИ
 
Мнения: 668
Регистриран на: 27 Мар 2011 11:42
Местоположение: Варна
Skype: rumenrumen1234

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот complast на 20 Ное 2013 22:58

Ти верно си некакъв дистрибутор!За да се "стегне" цимента са нужни около 25% вода от теглото на цимента.За вибро пресовани изделия тази пропорция става.Но за пластичен бетон не!Ето защо защо се допуска 45-50% водоциментно съдържание.Разликата в якостта на бетон В/Ц съдържание 45% и бетон с В/Ц съдържание 70% е два пъти в полза на бетона с по-малкото вода.
Другото грешно е ,че бетона трябва да е ситнозърнест.Колкото е по-ситнозърнест бетона толкова е по-ниска якостта му.Много бетонови възли правят бетон с трошен варовик.
Което е допустимо само до бетон Б20.Иначе си сака речен гранитен филц.
И стига с тия парафин-восъчни емулсии.Такива ползвам когато отливам лодки като "релиизер" /демек като отделите/.което значи,че нещо намазано с такава емулсия върху него нищо не се лепи.
За да не се напука плочата:
-Ниско В/Ц съдържание.Подходящи пластификатори.
-Подходящи температури./под 30/.
-Защита от слънце.
-Покриване с полиетилен.
-Яко вибриране.
-Недопускане на протичане на кофража.
-Вкарване в сместа на забавители на свързаването.При високи температури.
Последна промяна complast на 20 Ное 2013 23:21, променена общо 1 път
complast
Нарушил правилата на форума
Нарушил правилата на форума
 
Мнения: 57
Регистриран на: 30 Мар 2010 23:41
Skype: .-.-.

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот Мънцата на 20 Ное 2013 23:19

Изображение
Аватар
Мънцата
КАМИНИ И ЕСТЕСТВЕН КАМЪК
КАМИНИ И ЕСТЕСТВЕН КАМЪК
 
Мнения: 882
Регистриран на: 29 Окт 2011 01:41
Skype: Не го давам на всеки

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот Flo на 21 Ное 2013 21:36

complast написа:Ти верно си некакъв дистрибутор!

Колкото ти си от Берковската духова музика и духаш мунщука. За първото не съм толкова сигурен!
Flo
БЕТОНИ
БЕТОНИ
 
Мнения: 668
Регистриран на: 27 Мар 2011 11:42
Местоположение: Варна
Skype: rumenrumen1234

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот Kumay на 21 Ное 2013 23:10

Flo написа:
complast написа:Ти верно си некакъв дистрибутор!

Колкото ти си от Берковската духова музика и духаш мунщука. За първото не съм толкова сигурен!

:lachtot:
Бивш служител на Томика ЕООД! Сега в Техномонтаж ЕООД Асеновград - проектиране, производство, транспортиране и монтаж на метални конструкции и термопанели.
https://www.facebook.com/NikolayKlochev
https://www.facebook.com/TehnomontajEOOD/
Аватар
Kumay
ЕЛЕКТРОИНСТРУМЕНТИ
ЕЛЕКТРОИНСТРУМЕНТИ
 
Мнения: 1295
Регистриран на: 04 Фев 2011 22:40
Местоположение: Пловдив
Skype: nikolaydobrev1

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот професионал на 18 Фев 2014 20:02

Хей, Фло - не си писал скоро тук! Мислех да те питам в другата тема (за стълбите), пък се сетих, че си имаме тема за бетона! sk (43).gif Кажи, тъй като трябва да се пази бетона от вибрации след втория час, как му се отразява работата на хеликоптера тъкмо след този интервал от време? Не го ли компроментира по този начин? :?
Ако човек обича занаята си,резултатите никога не закъсняват!
    (Аз)
Аватар
професионал
ГРУБ СТРОЕЖ
ГРУБ СТРОЕЖ
 
Мнения: 1012
Регистриран на: 01 Фев 2011 23:02
Местоположение: Перник
Skype: ivo_metodiev1

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот Flo на 18 Фев 2014 21:17

Тази тема е за маниаци по бетона,които искат да постигнат почти съвършения бетон. Иначе това е толкова велико изобретение,че винаги има някакъв резултат ,независимо кой го прави,дали е незнаещ,знаещ,любител или професионалист .Всеки може да има мнение,защото каквото и да прави все става нещо.
Времето го мери от края на приготвянето.Ако не си го правиш ти ,от бетоновия възел ти дават експедиционна бележка с часа .Май е добре да се опише по-обстойно самия процес на хидратация на цимента,което означава поемането на вода и тогава да се прави хипотеза кога е най-добре да се ползва хеликоптера.Щото каква може да му е ролята освен да заглади повърхността .Най-добре е това да се прави веднага щом може да се ходи по бетона .Също тогава ,след заглаждането се покрива или с найлон или с емулсия,която забавя скоростта на изпарение на водата и така се избягва напукването/кракването/на бетона.Но това е много,много дълга тема и трябва да се почне още от двайсе и кусур видовете цимент,а нещо нямам тяга,защото вече не се занимава със строителство.
Flo
БЕТОНИ
БЕТОНИ
 
Мнения: 668
Регистриран на: 27 Мар 2011 11:42
Местоположение: Варна
Skype: rumenrumen1234

Re: Малки тайни за бетона

Мнениеот Flo на 19 Апр 2014 08:30

Темата е за малките тайни на бетона,а за повече познания ,с таблици и конкретика, който се интересува може да види този материал:http://uacg.bg/filebank/att_1201.pdf Фундаментално познавателен материал,който задължително трябва да се знае от хората,които се занимават с бетонови работи.Докато тука си говорим за тънкости и пинизи. Например в тази тема една малка тайна би могла да е какво можем да очакваме,ако забъркаме бетон с вода от кайнака,реката или от варела със събрана вода от покрива и защо трябва да ползваме питейна вода от водопровода.
Flo
БЕТОНИ
БЕТОНИ
 
Мнения: 668
Регистриран на: 27 Мар 2011 11:42
Местоположение: Варна
Skype: rumenrumen1234

Предишна

Назад към Земни работи, кофраж, армиране и стоманобетон

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron