Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Изображение

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот pooh на 01 Фев 2012 17:19

special написа:„Строител-монтажник“ задължителна професионална подготовка

• описва видовете сглобяеми стоманобетонни елементи и метални конструкции;
+Мога да съм много описателен, ако/когато ми се налага
• познава технологията на изпълнение и начините за монтаж на сглобяеми стоманобетонни елементи и на метални конструкции;
+Познавам дори повече от една технология, а тук е изписано в Единствено число
• познава специфични материали, машини и инструменти, предназначението им и правилата за работа с тях;
+Познавам мноооого специфични и материали, и инструменти, и машини. Чудно ми е може ли да познаваш машината, но да не познаваш предназначението, но щом са го описвали толкова подробно - да, знам и за какво се използват, а правилата за безопастност са константа - защитни средства и повишено внимание.
• разтоварва и складира стоманобетонни и метални елементи на строителната площадка;
+Не знаех, че за тази работа се иска специалист, но да - правил съм го и продължавам да го правя (защото съм стиснат и не ми се дават пари на хамали-специалисти). :wink:
• познава правилата за правилната организация на трудовата дейност и работното място;
-Кой определя правилната организация, защото може моята да не е такава - за това и слагам минусче :wink:
• извършва основни дейности по монтажа на сглобяемите стоманобетонни елементи и метални конструкции;
+Да, но вече се затруднявам да определя от кога не ми се е налагало, особено стоманобетонни/панелни елементи - тез отхвърлени от демокрацията рожби на Комунизма ... нищо че са в пъти по-здрави от съвременното монолитно строителство и са измислени в следвоенна Германия за бързо възстановяване. :D
• прави антикорозионна защита;
+/- :? Ако се налагаааа ... знае с какво и как
• участва в подготвителните работи на строителната площадка;
+Аз го разбирам като мете си, щото на общаците не им се плаща достатъчно И за тази дейност.
• разтоварва и складира различни видове елементи на сухото строителство на строителната площадка;
• разчертава и разкроява материалите, планира изразходването им;
• извършва монтаж на различни елементи;
• извършва довършителни работи по лицевите повърхности;
• извършва ремонтни работи по сухо строителство;

+++++Тук с товаро-разтоварната дейност забелязвам малко повторение, но приемам, че причината е по-тясната насоченост - не е все едно и също да разтоварваш гипс и фугопълнител - трябва си специална подготовка. :headbash:
Иначе всичките 5 точки ми влизат в тясната специализация и ща - не ща, си ги правя.

• извършва монтаж и ремонт на дървена, PVC, алуминиева и стоманена дограма, като спазва технологичната последователност;
• поставя стъкла и монтира стъклопакети;
+Добре, че през годините и през фирма за дограма съм минал, иначе го закъсвах...
• оценява и приема основата за изолационните работи;
• разтоварва и складира изолационни материали на строежа съгласно правилата на производителя;
• подготвя основата за монтаж на изолационните материали и покрития;
• извършва основните дейности по монтажа на изолационните материали и покрития, като спазва технологичната последователност;
• извършва ремонтни работи по изолационни работи;
+... и добре, че всеки е минал през, малко или много, пенкилерски период, а изолацията донякъде е свързана със Сухото строителство, та да покрия невъзможните изисквания
• измерва количеството на извършената работа, определя стойността на труда, планира материалите;
+Тук малко ще наблегна на второто изискване - определя стойността на труда, това е много хубаво, но какво остана за Техническия ръководител, че май ги оставихме да скучаят с изземване на повечето им функции от работниците? :D
• познава и прилага технологиите за ремонт, саниране и поддръжка на сградния фонд.
Тук вече се оляхме - 3 пъти проверих - длъжността е „Строител-монтажник“, не "Всичколог"! Саниране включва инсталации, обследване на конструкция и доста други "дреболии", нямащи много "монтаж" в себе си ... баси, сега и инженерите ще оставим без хляб, както и всички специалисти по всякакви инсталации ...

Сега да видим кой на колко процента отговаря sk (37).gif
.


Такива безумия се получават, когато непрофесионалисти, налагат правила, които следва да се спазват от професионалисти, които с право протестират и водят до промени (разбирай добавяне само) на правила от същите непрофесионалисти. Малко сложно се изказах, но идеята е, че не се бута старата кошара да се построи нова къща, а се подпира от тук - от там и го наричаме гръмко "Законотворство" ... е няма такова безумие!
Остарели понятия и виждания се омешват с "модерни" думички и гръмки фрази (за престиж) и се получава - ей това - „Строител-монтажник“ не е вече просто някакъв работник - той е МАШИНА за строежи, ремонти, санирания, реконструкции, поддръжка, проектиране, изчисление, обследване и изобщо - кой каквото се е сетил (чул) е добавено като длъжностна характеристика ... и казваме, че майсторите ни били слаби - те са БОГОВЕ! z_wsm47.gif
Преди да ни направят бедни, ще ни направят прости!
Колкото повече - толкова повече!
3 пъти режа ... и все късо!
Аватар
pooh
ПРОФЕСИОНАЛИСТ Сухо с-тво
ПРОФЕСИОНАЛИСТ Сухо с-тво
 
Мнения: 834
Регистриран на: 04 Окт 2010 15:12
Местоположение: София
Skype: pesho00

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот academil на 01 Фев 2012 17:53

Първата Наредба представлява общи изисквания за учебните планове и учебните програми за 10 специалности,
обединени в професия "Строител".
Всяко училище(сега гимназия по строителство) разработва конкретна учебна програма, и учебен план,
ако такива не му са сведени от Районния инспекторат.
А по предложение на Учителския съвет по същата Наредба могат да се въвеждат и други специалности,
да се променя хорариума по даден курс, да се въвежда нов курс, или да се премахва курс, и т.н. След одобрение.
На същата Наредба следва да се подчинява и всяко частно училище, провеждащо обучение по негова си специалност,
примерно "Промишлени подови настилки", или "Строител-монтажник на климатични системи".

Не виждам нищо фрапиращо.
Това са леко фризирани наредби още от времето на техникумите. А сега може да има и частни гимназии по строителство.
А техникумите на времето даваха по-добра подготовка от т.н.(от мен) висши техникуми в Габрово, Русе, Силистра,
произвеждащи инженери.
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот kremenski на 01 Фев 2012 18:52

special написа:... ... ...
познава и спазва нормативните документи, регламентиращи дейностите в строителството; -> crazy.gif
... ... ...
Сега да видим кой на колко процента отговаря sk (37).gif
... ... ...


Въх! Отиде коня у ряката! Добре, че завърших нещо друго и сега работя с въпросната нормативна база, че още се ориентирам в нея и в постоянно цъфващите нови изменения! Иначе не мога да стана строител поне още 15-20 години само по тая точка, пък по другите... a (12).gif
Аватар
kremenski
АРХИТЕКТ
АРХИТЕКТ
 
Мнения: 143
Регистриран на: 03 Окт 2011 21:18
Skype: mammypooh

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот special на 01 Фев 2012 18:54

A как бихте обяснили разминаването между целия учебен процес и непригодността на завършилите в България? На добрите програми, преподаватели, ученици? Някъде има разминаване и то е очебийно за всички, защото живота го доказва с всеки ден. Програмата ли е на недостъпен език, много ли е натоварена, не се преподава добре или просто не им се учи на хората!?
Днес разгледах едно учебно помагало по литература за осми клас, и се чудех как един 13-14 годишен би асимилирал огромната информация вътре, написана на много високопарен език. Като това е помагало към учебника!!! Какъв интерес би предизвикал в един ученик такова нещо? Познанието се възбужда чрез интерес.
Има нещо сбъркано в нашата учебна система.
Съдете за Вашия успех по това, от което трябва да се откажете при постигането му.

ИзображениеИзображениеИзображение
http://www.bgremonti.com
http://otpushvane.com
Аватар
special
Експерт
 
Мнения: 2729
Регистриран на: 04 Дек 2006 21:19
Skype: brb

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот pooh на 01 Фев 2012 18:58

Бате Данчо, фрапиращото е омесването на длъжностни характеристики, без да се замисля списващия, дали има и капка резон в тях. Монтажник=човек, който СГЛОБЯВА предварително заготвени (произведени в заводски условия, по определен стандарт) елементи, Строител=човек, който строи (изгражда) сграда или съоръжение. От горните две следва, че Строител-Монтажник, би трябвало да е човек, който изгражда сгради и съоръжения, чрез сглобяване на предварително заготвени елементи. Веднага следва да се уточни и за какви точно елементи иде реч - стоманобетонни, метални, дървени, други. Или според мен би трябвало названието да е примерно "Строител-Монтажник на дървени конструкции". Изобщо думичката Строител е хубаво да се използва само до завършването на грубият строеж, после оставаме само Монтажници - Изолации (Хидро, Термо, Звуко, Пожарозащита, Защита от корзия, Защита от различни агресивни хим. вещества, Радиационна защита и т.н.), Инсталации (ЕЛ, ВиК, ОВ, Аларми, Мрежови окабелявания, Климатични системи (не съм убеден че напълно се покрива от ОВ), Телевизия, Телефон, Противопожарни системи (знам, че се повтарям, но едното е защита, другото гаси огъня) и т.н.), Облицовки (Сухо строителство (да, смешно е, но в България се нарича строителство, една част от облицовъчните работи), Камък, Керамика, Полимерни материали и т.н.) и на Дограми. За толкова "монтажни" професионални насочености се сещам, но не претендирам, че не съм изпуснал някои. Следват, в моя списък, но не и по важност или в практиката, така наречените Изпълнители - на Мазилки, на Бояджийски работи, на Декорации (не само с гипсокартон се правят декорации), на Озеленяване и т.н.
Идеята ми не е да вкарам всяка професия в определено наименование, а да покажа, че всеобхватноста на "Строител-Монтажник" е, в най-добрия случай, една химера. НИКОЙ не знае всичко описано в горната длъжностна характеристика, а не виждам как работника ще ходи с една раница помагала на работа или с лаптоп под мишничка, ще кове дюбелчета. Общата култура е много хубаво нещо, но специализирането е точно обратното - задълбаване в една, максимум в две области, иначе почват обърквания, проблеми и -> :wallbash:
Преди да ни направят бедни, ще ни направят прости!
Колкото повече - толкова повече!
3 пъти режа ... и все късо!
Аватар
pooh
ПРОФЕСИОНАЛИСТ Сухо с-тво
ПРОФЕСИОНАЛИСТ Сухо с-тво
 
Мнения: 834
Регистриран на: 04 Окт 2010 15:12
Местоположение: София
Skype: pesho00

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот academil на 01 Фев 2012 19:23

special написа:Има нещо сбъркано в нашата учебна система.


Всичко е сбъркано.
Рибният буквар на Петър Берон да използват за учебник по химия е по-добре.
В 7. клас учат за атомни спинове и електронни орбити, а не знаят как се прави домашен оцет.

Американското обучение - малко знаят, много могат.
Но наистина нямат никакви интереси извън това, което знаят. Там ги управлява рекламата, пастора, партийният лидер.

Русия - много знаят, много се интересуват. Малко могат.
У нас, като у тях.
За съжаление - от година на година става по-зле. На всички нива.
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот academil на 01 Фев 2012 19:31

pooh написа:Общата култура е много хубаво нещо, но специализирането е точно обратното - задълбаване в една, максимум в две области, иначе почват обърквания, проблеми и -> :wallbash:


Напълно съм съгласен. Две-три близки области, най-много.

Аз съм напълно съгласен с вашите трактовки, така е.
Но просто на чиновническия даскалски език и мислене не бива да се обръща толкова внимание.
И все пак тези нелепости ще минат през, да кажем по-опитни люде, които ще направят свестни планове и програми.
И след това тези програми ще бъдат преподавани от люде, които си обичат професията и действително искат да научат учениците.
В този ракурс ги погледнах нещата в Наредбите, ама дали ще е е така. Надали.

Май отговорих и на SPECIAL пак.
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот kremenski на 01 Фев 2012 20:14

Проблемът е, че от доста време основната ни енергия отива да отчитаме дейност вместо да вършиме работа. По-глемият проблем е, че това не е само в законодателството. А още по-големият е, че вече започнахме да го приемаме за нормално...
Аватар
kremenski
АРХИТЕКТ
АРХИТЕКТ
 
Мнения: 143
Регистриран на: 03 Окт 2011 21:18
Skype: mammypooh

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот academil на 01 Фев 2012 21:11

Момиче младо китено, китна накитена... sk (56).gif

Мчи това беше дисциплината, усвоявана 45 години... И усвоена... sk (25).gif

Петилетката за четири...

Пет за три...

Във всяка къща - говедо !

Ма това са си истински лозунги, които съм виждал, че съм и рисувал...И колко други такива ...
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Re: Участници в строителството и взаимоотношенията между тях

Мнениеот special на 01 Фев 2012 22:07

Точката на обръщане според мен трябва да дойде във Висшето образование в специалността "Педагогика". По-точно, да се обърне процеса "който не е влезнал в другите дисциплини става педагог". Ама дали иска, дали става, дали има капацитета няма значение, после разочарован от живота си, си го изкарва на младото поколение. Да си педегод е много сложно нещо и е нужно да притежаваш много качества. Не просто да си професионалист в дадена област. Едното няма нищо общо с другото. Но както писах някъде по форума, това е една по-дългосрочна промяна, ако се стартира скоро, може би ще има ефект при децата на нашите деца, че и по-натам.

п.с. Няма лош ученик, има лош преподавател sk (37).gif -Шегичка sk (11).gif
Съдете за Вашия успех по това, от което трябва да се откажете при постигането му.

ИзображениеИзображениеИзображение
http://www.bgremonti.com
http://otpushvane.com
Аватар
special
Експерт
 
Мнения: 2729
Регистриран на: 04 Дек 2006 21:19
Skype: brb

Предишна

Назад към Всичко което трябва да знаем!

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта