Билдербергският клуб и Бийтълс-манията

Изображение
Правила на форума
Коментари погазващи правото на избор на религия,нападане или осъждане на етническа основа или всякакви изказвания с цел провокация или обида ще бъдат своевременно изтривани а потребителите които са си позволили да ги публикуват ще бъдат изгонвани от форума без предупреждение.

Билдербергският клуб и Бийтълс-манията

Мнениеот academil на 17 Авг 2015 15:34

Билдербергският клуб и Бийтълс-манията

Бийтълс-маниаците да не четат.

Всъщност този проект на Билбдербергският клуб е важен елемент от инструментариума на "студената война", става
въпрос за завладяване на начина на мислене и създаване и налагане на нови ценности на младото поколение.
Аз бих го нарекъл най-успешният проект. Най-малкото защото засяга безусловно всеки човешки индивид на определен
период от живота му, и определя поведението на милиарди хора през целия им живот, вече 50 години.
Билдерберг-1956.
През 1956 г. ръководството на клуба обръща внимание на водещия философ от Ню-йоркската франкфуртска школа Теодор
Адорно, още изявен социолог, музиковед, композитор, и на неговата теория за музикалната масова култура като форма
за социален контрол. Истинската фамилия е естествено еврейска, Визенгрунд. Теоретикът е привлечен към работата на
британския Тавистокски институт – иследователска организация, занимаваща се с психоаналитически изследвания на
груповото и организационното поведения.
В основата на дейността на института, както за цялата франкфуртска школа, са поставени разработките на Йозеф и
Магда Гьобелс, получени в хода на подготовката за създаване на телевизия в Германия. Общоизвестно е, че по
гьобелсовските разработки сега функционират телевизиите по целия свят.

Същността на идеята на Адорно се заключава в прозрението, че доколкото човечеството повече не е способно да ражда
Бетховеновци и Моцартовци, а да се съчинява музика е нужно все повече пи повече, то приоритетът трябва да бъде
отдаден на атоналната система.
Атоналността е отказ от хармоничната тоналност на миналите векове.
Именно в атоналността напълно се заключава главният признак на музиката и жизненият ритъм на човечеството в цялата
втора половина на XX-ия – началото на XXI в.
Съгласно идеята на Адорно, водещ пропагандист на атоналната музика и масовата култура трябва да стане телевизията,
изтласкваща радиото на заден план.

Главна аудитория на експеримента съвсем закономерно е избрана младежта. А за главни обекти на изследванията на
Тавистокския институт са поставени Франк Синатра – предтеча на масовата култура, и Адолф Хитлер, като феномен,
гениално предизвикващ масова истерия. В качеството на опитен образец, върху който за първи път да се изпробват
резултатите от изследването на феномена на Хитлер, е избрана никому неизвестната тогава рок-група от Ливерпул
«The Beatlеs» («Бийтълз»), подвизаваща се в подземен Cavern Club (Пещерата), бившо плодохранилище в Ливълпул,
и гастролираща ежегодно в Квартала на Червените фенери в Хамбург.
За тях в института е разработен особен младежки сленг с изрази «класно», «поп-музика», «тинейджер», «cool» и т.н.,
нов стил на обличане, прически. С една дума, създаден е нов стил на живот обхващащ разни социални групи -
битници, хиппи, «разбитото поколение», все смятащи се за бунтари.

Повечето от хитовете на «Бийтълз» – и музика, и стихове – са съчинени от Теодор Адорно по разработената от него
система за атоналност.
А популяризацията на групата е извършена от старателно разработена програма от английските и американските СМИ,
от добре рекламирани турнета, от телевизиите в Англия и САЩ, най-силно от американското телешоу на Ед Съливан
(самият водещ Съливан предварително преминава курс на обучение в Тавистокския институт, там е разработен неговият
имидж).
Финансирането на цялата кампания по създаване и популяризиране на «Бийтълз» и развихряне на "Бийтълс"-манията е
осъществено от фондовете, контролирани от Билдербергския клуб.

Твърде съмнително е младежи от работническите предградия на Ливърпул, нито един с музикално образование, самоуки
изпълнители на китара, да създадат "ново музикално направление", на базата на което впоследствие възникват десетки
направления и стилове, завладели света. Знайно е, че до средата на 1962 г., "Бийтълз" не изпълняват нито една своя
песен, до август 1962 г. имат проблеми с изпълнителя на ударните инструменти, постоянният участник Р. Стар, идва
едва в края на август 1962 г., когато има договор с ЕМІ за запис на 4 сингъла.
Оттук-нататък и в репертоара, и в продуцентската, записната, телевизионната, концертната и рекламната и пр. дейности
личат действията на извънредно много професионални ръце.
Към 11 фувруари е записан дебютният албум Please Please Me, изцяло от авторски песни!!!
Излезлият на 11. април сингъл «From Me to You / Thank You ТРЪТ» след седмица заема първо място в чарта.
През февруари 1963 г. в лондонския Evening Standard се появява записка за The Beatles — първото сериозно спомнаване в
централната преса. А практически все още нищо няма излязло на музикалния пазар!!!
От началото на май, британската музикална преса започва редовно да пише за The Beatles, практически само положително.
Добре си спомням, че примерно за доста добрите БИ ДЖИЙЗ, години наред, да кажем 1968-1974 г.г. отзивите бяха само
негативни.
Веднага след излизането на Please Please Me групата за първи път се отправя на турне в страната заедно с Хелен Шапиро.
През май-юни The Beatles съпровождат в концертен тур в Англия Рой Орбисън — все още не са считани за «първа цигулка».
През август 1963 г. The Beatles пускат своя четвърти сингъл «She Loves You / I’ll Get You». Това събитие е началото
на националния и световния бум на популярността групата. Популярност, излязла извън рамките на музикалните и
културните явления в социалната и политическата сфера. Явления, които по-късно са назовани битломания.

Американската младеж е подложена на радикална революция, започнала на 7 февруари 1964 г., когато «ливерпулската
четворка» пристига в ню-йоркския аеропорт Кенеди. Буквално за няколко дни при помощта на СМИ «Бийтълз» стават
свърхпопулярни в Америка. Ажиотажът продължава в шоуто на Съливан в продължение на две неделни програми, тогава за пръв
път е приложена нова методика на изпълнение, разработена в Тависток – изпълнителите тресът глави, подскачат и
извършват екзалтирани телодвижения. Това вече довежда публиката до бесен възторг. За кратко време "Бийтълз" завоюват
популярност и първите места в чартовете на САЩ.
Спомнете си, че подобни телодвижения на Елвис Пресли са довеждали пубертетната публика до истерия, но са забранявани
през 58-60-те години от консервативна Америка, а той е излъчван само "до кръста" от телевизиите; впоследствие е
холивудският период от творчеството му, без концерти на живо.
Рок-концертите стават обезателен елемент от ежедневния живот на американската младеж. В тандем с тези «концерти»
пропорционално расте и потреблениета от младежите на наркотици.
Областта на интереси е ясно описана - секс, наркотици и рокендрол.
Тавистокският стил на изпълнение понастоящем се явява преобладаващ в целия свят.
"Бийтълз" се завръщат във Великобритания обвити в ореола на славата, получена в Америка. За кратко време "Бийтълз"-
манията обхваща целия свят, активно поддържана от СМИ навсякъде.

Така през 60-те г.г. «Бийтълз» «станаха главни действащи лица в плановете за нов световен ред по апробиране на
контрол над масовото съзнание». Към делото се включват звукозаписващите компании EMI и RCA: първата се явява един
от главните производители на електроника за армията и военното разузнаване на Великобритания, втората – космическа и
военна електроника и спътникови комуникации. Техните музикални подразделения се заемат с реклама на групата и масово
тиражиране на плочите им.

Култът към звездите и славата се е зародил през 1920-те г.г. в кинематографията. Започвайки с «Бийтълз», култът се
премества към естрадата и телевизията. Така на базата на Тавистокския институт е разработена и внедрена в масовото
съзнание съвременната «култура, която предпочита илюзията пред реалността».
«Групата от Ливерпул оправда очакванията" и "с неголяма помощ на своите приятели”, тоест забранени вещества, които
ние наричаме наркотици, е създаден нов клас американска младеж, моделирана по желанията на Тавистокския институт».
След «Бийтълз» се появиха други отрочета на Билдербергския клуб – групите «Animals» («Анималз»), «Rolling Stones»
(«Ролинг стоунз») и др.
Изобилието на рок-групи и поп-изпълнители доведе до поредния проект на Тависток – създаване на допълващ инструмент
за контрол над тълпата – «Тор 40», «Тор 100» на радиото, «Хит паради» по ТВ, «Тор 100» «Тор 200» и т.н. за песни,
изпълнители, дуети, албуми и пр. и пр. Така изтласканото радио възвръща позициите си, а и печалбите също...

Някои съмнителни странности в историята на «Бийтълз» и тяхното "оригинално" творчество все пак правят впечатление.
Странно е, «Бийтълз», записвайки първата си плоча в 1963 г., само след три години, през август 1966 г. дават своя
последен концерт.
И се разпадат през 1970 г. на върха на славата.
Все пак едва ли са забравили, че са получавали през 1960 г. по 2,5 фунта на ден за всеки, в Хамбург.
Не е ли затова, че през август 1969 г. умира Т. Адорно?.
Но популярността на Джон Ленън само нараства, постоянно раздухвана в СМИ. Защо, за нито един слязъл от сцената
жив музикант това не се случва?
А неговото безсмислено убийство (възможно, осъществено от спецслужбите, досега не е разсекретено) окончателно закрепва
за него образа на младежки кумир.
Защо е най-добрия реализиран проект? В допълнение на гореказаното.
Първо да видим защо все пак е нужна Beatlemania!
Ако сте съгласни, че младежката революция от шейсетте години е била точно планирана акция, възниква закономерния
въпрос: за какво е нужна?
Първо, заради парИ. Търговията с колебанията на въздуха носят астрономически състояния.
И, най-главното, американските учени и политици, усилено очернящи фашистите и комунистите, създават нова форма на
тоталитаризма за контрол над личността.
Днешният младежки протест е пасивен и вече няма тази сила, която му позволяваше активно да изменя света.
Независимо от това, че съвременната младеж счита, че може да има свобода на избор и самостоятелно да мисли,
тя никога още не е била такава управляема и направляема, съответно управлявана И направлявана.

«феноменът «Бийтълз» не е спонтанен младежки бунт против старата социална система. Точно обратното, това е щателно
разработен от скрити заговорници план за въвеждане на извънредно разрушителен елемент в голяма целева група от
населението, съзнанието на която е планирано да се изменя против нейната воля.
Бунтарите са създадени и управлявани от подтисниците, което е целта на този проект.

Все пак мен нещо силно ме впечатлява.
Само 4 месеца и 4 песни са достатъчни за разпалване на световна Бийтло-мания.
А на БиДжийз, Талия Соди, Бейонсе, има и ред други, макар и започнали почти от пелените, и с подкрепа на родителите си,
и достигнали върхове в музикалния бизнес, са били необходими поне десетина години и стотици песни.
Защо? Ами не ги лансира Билделбергският клуб. Те просто изпълняват текущата проддръжка на системата, създадена чрез
"Бийтълз".
"Честността е най-големият лукс, който човек може да си позволи." - Джеръм Клапка Джеръм
academil
Експерт
 
Мнения: 2463
Регистриран на: 17 Яну 2011 19:03
Местоположение: с. Слънчев ден, в покрайнините му е Варна
Skype: Не приемам съобщения

Назад към Политика и общество

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта